Welcome to my blog

Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2012

Λονδίνο - Γκρήνουιτς : Το θρυλικό πλοίο «Cutty Sark»

Πλοία σαν το ιστορικό Cutty Sark ναυπηγήθηκαν για να διασχίζουν τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό με μεγάλες ταχύτητες. Αλλά τελικά νικήθηκαν από τον ατμό! Το τελευταίο ταξίδι του Cutty Sark έγινε το 1938. Τώρα είναι μόνιμο έκθεμα στο (Greenwich) στο Λονδίνο, και η ανακατασκευή του  κόστισε περίπου 10 εκατομμύρια λίρες. Το απόγευμα της Δευτέρας 22 Νοεμβρίου του 1869, ένα πανέμορφο clipper με απόβαρο 963 τόνους καθελκύστηκε από το ναυπηγείο των Scott και Linton στο Dumbarton του Clyde. Έφερε ένα όνομα που έμελλε να μείνει για πάντα στην Ιστορία, σε όλο τον κόσμο και προορισμένο να κερδίσει τις καρδιές όλων των Βρεταννών θαλασσοπόρων μετά μόνο από την μνημειώδη Victory, τη ναυαρχίδα του Νέλσωνα.

To Cutty Sark σχεδιάστηκε από τον Hercules Linton ως ένα εκκεντρικό πολυσύνθετο clipper για τον Jock Willis στο Λονδίνο. Έπλευσε στο δρόμο του τσαγιού, από την Κίνα στην Αγγλία, για μερικές σεζόν, χωρίς να διακριθεί ιδιαίτερα. Έχασε το πηδάλιό του το 1872 στ΄ανοιχτά του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, όταν διαγωνιζόταν με την Thermopylae προς το Λονδίνο. Κατόπιν άλλαξε ρότα και ακολούθησε το δρόμο του εμπορίου μαλλιού από την Αυστραλία όταν το εμπόριο τσαγιού ανελήφθη από τα ατμόπλοια. Τελικά αποδείχθηκε πως ήταν ένα ταχύτατο εμπορικό πλοίο. Παρ΄όλα αυτά πωλήθηκε στην Πορτογαλία το 1895 και υπηρέτησε ως εκπαιδευτικό πλοίο υπό το όνομα Fereirra.  Αρματώθηκε και πάλι ως μπάρκο αυτή τη φορά όταν έχασε τα κατάρτια του σε μια θύελλα στ΄ανοιχτά του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, το Μάιο του 1916 και μετονομάστηκε σε Mario do Ambaro. Τελικά το 1922 αγοράστηκε από τον καπετάνιο Dowman και ανακαινίστηκε για να χρησιμοποιηθεί ως εκπαιδευτικό πλοίο πρώτα στο Falmouth και κατόπιν το 1938 μεταφέρθηκε στις Themes όπου και παρέμεινε μέχρι και το 1949. Στη συνέχεια και μέχρι σήμερα, όπως είπαμε, μεταφέρθηκε στο Γρήνουιτς ως μουσειακό έκθεμα.
 
 
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου